Siltaremontti tuonut muutoksia ostokäyttäytymiseen

Kuva: Erik Siekkinen

Jyrängönvirran siltojen remontti on vaikuttanut jonkin verran heinolalaisten kulutuskäyttäytymiseen päivittäistavarakaupan osalta.

Niin Osuuskauppa Hämeenmaan kuin Keskonkaan kaupoista ei kerrota tässä vaiheessa konkreettisia lukuja tai sitä, onko myynti kasvanut erityisesti jonkun yksittäisen tuoteryhmän osalta.

Heinolan K-Citymarketin kauppias Risto Veijanen toteaa, että myynti on vaihdellut viime viikkoina.

- Sitä, kuinka ratkaisevaa osaa siltaremontti asiassa näyttelee, en osaa vielä sanoa, onhan se ollut käynnissä vasta muutaman viikon.

Veijanen muistuttaa, että kaupankäyntiin vaikuttavia tekijöitä on aina useita.

- Esimerkiksi kesäkuun ensimmäisellä viikolla oli huono sää ja myynti laski. Viime viikko taas oli sekä säiden että myynnin osalta parempi, hän selventää.

Osuuskauppa Hämeenmaan ryhmäpäällikkö Erja Kaila kertoo, että Jyrängön Salen asiakasmäärät ovat olleet suurempia kuin ennen siltaremonttia.

- Sen sijaan muissa S-ryhmän ruokakaupoissa Heinolassa samanlaista ei ole havaittu.

Aiheesta lisää keskiviikon lehdessä.

Antti Kauppinen
antti.kauppinen@mediataloesa.fi

Jaa artikkeli

Suosittelemme