Kampanja puhaltaa uutta eloa Lahden, Heinolan ja monen muun kaupungin ytimiin– "Jokaisella haaste säilyttää keskustansa elinvoima"

Kehittäjien tehtävänä on löytää uusia tapoja kaupunkikeskustojen kaupallisen vetovoiman lisäämiseksi. Mirja Hussain

ESS

Joukko kaupunkeja aloittaa valtakunnallisen markkinointiyhteistyön keskustojensa esille tuomiseksi. Taustalla on halu vahvistaa keskustojen elinvoimaa ja yrittäjyyttä sekä lisätä niiden vetovoimaa.

Mukana yhteistyössä on 19 kaupunkia. Mukana ovat myös Lahti ja Heinola.

Kampanjan tunnus on Koe kaupunki ja sen ainutlaatuinen keskusta. Yhteistyön kivijalka on kaupunkikeskustoja esittelevä video, joka näkyy sosiaalisessa mediassa ja televisiokanavilla.

Keskustat järjestävät lisäksi omia markkinointikampanjan tukemia kauppatapahtumia.

– Jokaisella kaupungilla on haaste säilyttää keskustansa elinvoima. Yhdessä tekeminen tuo voimaa ja vaikuttavuutta, kertoo Kotkan Kauppatie ry:n toiminnanjohtaja ja valtakunnallisen Elävät Kaupunkikeskustat ry:n varapuheenjohtaja Samuli Kansa tiedotteessa.

Kansan mukaan keskusta vaikuttaa mielikuvaan koko kaupungista. Keskustakehittäjien tehtävänä onkin tukea keskustojen kehittymistä ja löytää uusia tapoja kaupallisen vetovoiman lisäämiseksi.

Järvi-Suomi haluaa olla maailman kiinnostavin järvialue ja tämä video on sen käyntikortti - mukana pari kohdetta myös Lahden seudulta, tunnistatko?

Keskustelu