Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän mukaan yksi sen asiakas on joutunut Psykoterapiakeskus Vastaamoon kohdistuneen tietomurron ja kiristyksen uhriksi.
Hyvinvointiyhtymän mukaan asiakas ohjattiin Vastaamon palveluihin vuonna 2016. Vastaamosta on oltu asiakkaaseen henkilökohtaisesti yhteydessä ja häneen otetaan yhteyttä myös yhtymästä.
Hyvinvointiyhtymä teki 28. lokakuuta tietosuojavaltuutetun toimistoon alustavan tietoturvailmoituksen, jota vielä täydennetään.
Vastaamo joutui tietomurron ja kiristyksen kohteeksi lokakuussa. Sen seurauksena asiakkaiden luottamuksellisia tietoja vuoti verkkoon. Poliisi on tutkinut tapausta 29. lokakuuta lähtien Vastaamon tutkintapyynnön perusteella.
Yhtymä tiedotti aiemmin, että Vastaamon palveluihin ohjattiin vuosina 2019–2020 muutamia aikuisia ja alaikäisiä. He eivät yhtymän mukaan ole olleet tietoturvaloukkauksen kohteena.