"Se oli taistelua joka vaiheessa" – Naisten asepalvelus täyttää huhtikuun alussa 25 vuotta, ja siitä on kiittäminen Kaarina Buure-Hägglundia
Naisten asepalveluksen äiti pitää tarpeellisena nykyistä keskustelua kutsuntojen ulottamisesta myös naisiin.
25 vuotta sitten Suomessa tehtiin historiaa. Huhtikuun ensimmäisenä päivänä astui voimaan laki, joka antoi naisille mahdollisuuden suorittaa asepalveluksen. Ensimmäiset naiset aloittivat armeijan 16. lokakuuta.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.