Vauva sai kymmenkertaisen määrän syöpälääkettä ja vammautui – lääkärit tuomittiin sakkoihin, sairaanhoitopiiri korvauksiin
Itä-Suomen hovioikeus on tuominnut kaksi lääkäriä vammantuottamuksesta, sillä he antoivat alle puolivuotiaalle vauvalle kymmenkertaisen määrän syöpälääkettä vuonna 2015. Oikeuden mukaan lääke on aiheuttanut poikkeuksellista haittaa lapsen elämänlaadulle ja tämä kärsii yhä kivuliaista kohtauksista.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.