Googlen mainospiikki nosti emoyhtiö Alphabetin tulosta

Nousun taustalla ovat mainostuloissa ja pilvipalveluissa nähdyt piikit, jotka ovat seurausta internetin lisääntyneestä käytöstä koronapandemian aikana. AFP / LEHTIKUVA

STT–AFP

Teknologiajätti Googlen emoyhtiö Alphabet ilmoitti yhtiön tuloksen yli kaksinkertaistuneen vuoden ensimmäisellä neljänneksellä viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna.

Nousun taustalla ovat mainostuloissa ja pilvipalveluissa nähdyt piikit, jotka ovat seurausta internetin lisääntyneestä käytöstä koronapandemian aikana.

Alphabetin ensimmäisen neljänneksen liikevoitto oli 17,9 miljardia dollaria. Viime vuonna vastaavan ajanjakson tulos oli 6,8 miljardia dollaria. Liikevaihto puolestaan oli noussut viime vuodesta 34 prosentilla 55,3 miljardiin dollariin.

Alphabetin ja Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai sanoi monien kääntyneen Googlen hakukoneen ja verkkopalvelujen puoleen hakiessaan muun muassa tietoa ja viihdykettä.

Kommentoi

Palvelut