Luontoon eksyy eniten iäkkäitä marjastajia
Poliisi etsii Suomessa vuosittain hieman alle tuhatta taajaman ulkopuolella luontoon eksynyttä henkilöä. Suurin osa eksymisistä ajoittuu marjastus- ja sienestyskauteen sekä matkailukeskusten sesonkiajankohtiin, kuten talvilomiin, kertoo Lapin poliisilaitoksen ylikonstaapeli ja kenttäjohtaja Jari Seppälä. Hän toimii valtakunnallisena etsinnän kouluttajana Poliisiammattikorkeakoulussa.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.