Eettisen kaupan puolesta -yhdistys selvitti suomalaisten vaateyritysten vastuullisuutta: yksikään yritys ei jäänyt tänä vuonna nollille

Suomalaisten vaatetusalan yritysten vastuullisuus on parantumassa, ilmenee Eettisen kaupan puolesta -yhdistyksen Ränkkää brändi -raportista. Yksikään yritys ei jäänyt tänä vuonna nollille.

Raportissa arvioitiin 34 suomalaisen vaatemerkin ilmasto-, ympäristö-, ja ihmisoikeustyötä sekä läpinäkyvyyttä. Raportin mukaan yli puolet merkeistä sijoittui kahteen parhaaseen kategoriaan eli sai vähintään 15 pistettä kun maksimipistemäärä oli 29.

Parhaaseen A-kategoriaan sijoittui seitsemän vaatemerkkiä, jotka ovat FRENN, Papu, Pure Waste, Alpa, Paapii, Aarre ja BYPIAS.

Vuonna 2019 alimpaan E-kategoriaan sijoittui yli puolet arvioinnin brändeistä, tänä vuonna enää viisi.

Tiedotteen mukaan yhä useammat vaatemerkit ovat heränneet muun muassa ilmastovelvollisuuteensa ja ryhtyneet laskemaan ilmastopäästöjään sekä raportoimaan niistä.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut