Suomen jääkiekon MM-kulta uutisoitiin Venäjällä vaisuhkosti.
Maassa seurataan uutisvirtaa enenevästi Telegrammissa, jossa esimerkiksi Kommersant totesi lyhyesti: ”Suomen maajoukkue päihitti Kanadan nousten neljättä kertaa historiassa jääkiekon maailmanmestariksi. Tsekki sai pronssia.” Kommersantin Telegram-uutinen oli linkitetty myös lehden verkkosivujen lyhyeen uutiseen.
Uutistoimisto Tass totesi Telegrammissa Suomen MM-kullan seuraavasti: ”Suomen maajoukkue päihitti Kanadan jääkiekon MM-kisojen päätösottelussa Tampereella jatkoajalla lukemin 4-3”.
Venäjän suurimmalla televisiokanavalla TV1:ssä asiasta ei vaikuttaisi olevan lainkaan uutista. Esimerkiksi Gazeta Ru uutisoi Suomen kullan tuoreesti sivuillaan ja kertoi ottelun kulun. Jutun yhteyteen oli myös linkitetty muutama muu aiheeseen liittyvä uutinen.
Lenta taas kertoi lisäksi, että Venäjän joukkue ei saanut osallistua kilpailuun: ”Maajoukkue on Kansainvälisen Jääkiekkoliiton IIHF:n päätöksen mukaisesti hyllytetty kansainvälisistä kilpailuista. Järjestön kongressissa ehdotettiin toukokuussa Venäjän ja Valko-Venäjän maajoukkueiden ottamista mukaan ensimmäiseen divisioonaan pelikiellon päätyttyä”.
Venäjällä on kiinnostanut huomattavasti enemmän paikallinen jalkapallo-ottelu Moskovan Luzhnikissa. Spartak Moskova voitti Moskovan Dynamon 2–1 ja samalla Venäjän jalkapallocupin, ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2003.
Esimerkiksi Tassin Telegram-feedissä oli sunnuntai-iltana videoklippejä ihmisten liikehdinnästä ja ruuhkista Moskovassa. Tass tiesi myös kertoa, että ainakin 50 fania pidätettiin sunnuntai-iltana Moskovassa ”yleisen järjestyksen rikkomisesta”.
Paikallinen jalkapallo-ottelu ylsi myös RBC:n Telegram-feediin, toisin kuin jääkiekon maailmanmestaruuskilpailujen loppuottelu. Telegrammista se oli linkitetty RBC:n verkkosivuille, jossa oli runsaasti kuvia ottelusta.
Kommersantin Suomen jääkiekon MM-kulta kiinnosti Telegrammissa noin 30 000 lukijaa. RBC:n Telegram-feedissä Spartakin voittouutista oli luettu noin 80 000 kertaa.
Viime viikkojen luetuin Suomi-uutinen Venäjällä vaikuttaa olleen Nato-olut, joka kiinnosti jopa monta kertaa enemmän kuin paikallinen jalkapallo. RBC:n Telegram-feedin uutinen OTAN-oluesta luettiin tuoreeltaan noin 400 000 kertaa.